duminică, 18 august 2013

18, Duminică - zidire

Zidire, dimineața
Predică, Efeseni 6:11-18, mesaj transmis prin Ionel Banu Descarcă MP3
...
Suntem ostași ai Domnului Isus. Ne-a chemat la luptă împotriva nu a fraților, ci împotriva căpeteniilor și duhurilor răutății care se află în locurile cerești.
Avem o armură pe măsura fiecăruia.
Avem un rău vrăjmaș care nu-și ia concediu. Ce viclean de vrăjmaș, vine încet, pe furiș între cei credincioși.
Vom stărui asupra versetului 15:
Efeseni 6:15 având picioarele încălțate cu râvna Evangheliei păcii.
Bocancii grei din armată sunt totuși buni pentru că protejează picioarele.
Când mergeam la gară ca să vestesc Evanghelia aveam o apăsare, ca să nu-i deranjez pe oameni, dar am avut convingerea că acesta este glasul celui rău.
Avem nevoie fiecare dintre noi să ne facem datoria. Avem în casă la noi: soție sau soț, cumnat și avem nevoie să fim stăruitori.
Acest verset 15 ne prezintă a treia componentă a armurii.
David când a adus merinde fraților săi, și a auzit că Numele Domnului era batjocorit a spus cine e acesta care batjocorește Numele Domnului? Și a luptat și a învins pe Goliat.
1) Ce se înțelege prin Evanghelie?
2) Ce se înțelege prin pace?

1) Evanghelia este puterea lui Dumnezeu
Romani 1:16 Căci mie nu mi-e rușine de Evanghelia lui Hristos; fiindcă ea este puterea lui Dumnezeu pentru mântuirea fiecăruia care crede: întâi a iudeului, apoi a grecului;
Domnul Isus nu a pierdut vremea la fântâna lui Iacov, ci a vestit Evanghelia. Am nevoie și avem nevoie fiecare dintre noi să spunem despre mântuirea Domnului.
1 Corinteni 9:16 "Dacă vestesc Evanghelia, nu este pentru mine o pricină de laudă, căci trebuie s-o vestesc; și vai de mine, dacă nu vestesc Evanghelia!"
Galateni 1:11 Fraților, vă mărturisesc că Evanghelia propovăduită de mine nu este de obârșie omenească; 1:12 pentru că n-am primit-o, nici n-am învățat-o de la vreun om, ci prin descoperirea lui Isus Hristos.
Apostolul Pavel a făcut 3 călătorii misionare.
2) De ce este numită Evanghelia păcii?
Romani 5:1 Deci fiindcă suntem socotiți neprihăniți, prin credință, avem pace cu Dumnezeu, prin Domnul nostru Isus Hristos.
N-a urmărit Domnul Isus, venind în lume, să aibă un tron.
Plâng. Lui Ieremia 1:12 O! Voi, care treceți pe lângă mine, priviți și vedeți dacă este vreo durere ca durerea mea, ca durerea cu care m-a lovit Domnul în ziua mâniei Lui aprinse!
Care este acest secret al păcii pentru noi?
Psalmi 23:4 Chiar dacă ar fi să umblu prin valea umbrei morții, nu mă tem de niciun rău, căci Tu ești cu mine.
Evrei 13:5 „Nicidecum n-am să te las, cu niciun chip nu te voi părăsi.”
Faptele apostolilor 12:6 "Petru dormea între doi ostași, legat de mâini cu două lanțuri;"
3) Încălțarea picioarelor cu râvna Evangheliei păcii.
Faptele apostolilor 21:13 "Eu sunt gata nu numai să fiu legat, dar chiar să și mor în Ierusalim pentru Numele Domnului Isus.”
Sunt și eu gata ca Domnul să facă ce vrea cu mine?
Nu doar la amvon ci de la om la om, o foaie bună dând.
2 Timotei 4:6 "Căci eu sunt gata să fiu turnat ca o jertfă de băutură, și clipa plecării mele este aproape."
"Ia-mi picioarele și fă-le iuți în slujba ta Doamne"
Ogoarele sunt gata de recoltă dar sunt așa puțini lucrători.
Trebuie să ne achităm de această datorie.
Iuda 1:23 "căutați să mântuiți pe unii, smulgându-i din foc;"
Romani 11:14 "și caut ca, dacă este cu putință, să stârnesc gelozia celor din neamul meu și să mântuiesc pe unii din ei."
Iacov 5:20 "să știți că cine întoarce pe un păcătos de la rătăcirea căii lui, va mântui un suflet de la moarte și va acoperi o sumedenie de păcate."
Daniel 12:3 "Cei înțelepți vor străluci ca strălucirea cerului, și cei ce vor învăța pe mulți să umble în neprihănire vor străluci ca stelele, în veac și în veci de veci."
Marcu 16:15 Apoi le-a zis: „Duceți-vă în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la orice făptură.
E important să chemăm chiar și pe vecinul sau pe colegul de serviciu la Domnul Isus.
...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu