duminică, 2 martie 2014

2, Duminică - zidire, 2

Zidire, dimineața
Predică, 1 Corinteni 4:7, Cine-ți conferă valoare? Cine te face deosebit?, mesaj transmis prin Gheorghiță Soare Descarcă MP3
...
1 Corinteni 4:7 Căci cine te face deosebit? Ce lucru ai pe care să nu-l fi primit? Și dacă l-ai primit, de ce te lauzi ca și cum nu l-ai fi primit?
Dumnezeu face unicate între miliarde, fiecare dintre noi suntem oameni. Ne face deosebiți din capul locului.
Factori negativi de deosebire:
1) persoane. Eu-ul meu și eu-l dumneavoastră. Eul nostru vrea să fim deosebiți.
2) Lumea.
3) Diavolul.
Toți trei se și asociază și au un element comun: păcatul.
Firea mea veche n-a putut și nu poate să mă deosebească în bine. Diavolul și lumea n-ar avea acces dacă eu nu-i ofer alianță.
Acțiunea păcatului a fost și este devastatoare asupra noastră. Eul nostru asta face și a făcut de la început.
Alcoolul este numit bețiv, îi conferă omului o notă de deosebire.
Răutatea, atribut al omului vechi, îi atribuie omului atributul de răutăcios.
Bârfitor.
Păcatul ne face deosebiți.
Dar noi nu dorim asta ci dorim o deosebire în sensul pozitiv.
În Corint, oamenii erau divizați în mai multe cete. Certuri și dezbinări.
1 Corinteni 4:6 niciunul din voi să nu se fălească deloc cu unul împotriva celuilalt.
Nu este bine să fiți divizați. El nu împarte slava cu nimeni. Hristos ne conferă valoare.
Existența acestor cete între voi face ca adevărul să iasă la lumină.
1 Corinteni 4:7 Căci cine te face deosebit?
Cine te face să fi special?
Eul meu asociat cu lumea și cu diavolul mă duce în iad. Plata păcatului este despărțirea de la fața lui Dumnezeu.
Pentru toate păcatele noastre comise sau prin omisiune, știute sau neștiute, este o singură hotărâre de iertare prin Domnul Isus Hristos. Iertarea este pentru toți dar este pentru cei care voiesc.
Această schimbare o face Dumnezeu prin Duhul Sfânt.
Dumnezeu a rezolvat-o și cu eul nostru: l-a răstignit pe cruce.
Când mă mai abordează firea veche, nu-i acord atenție.
...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu