duminică, 14 septembrie 2014

14, Duminică - tin, 1

Tineret, seara
Predică, 2 Petru 2:1-11, mesaj transmis prin Andrei Mîrza Descarcă MP3
...
Antiteza dintre învățătorii adevărați de cei falși:
1) Criteriul autorității
2 Petru 2:1 În norod s-au ridicat și proroci mincinoși,
2) Criteriul transparenței
Ioan 18:21 Pentru ce Mă întrebi pe Mine? Întreabă pe cei ce M-au auzit despre ce le-am vorbit; iată, aceia știu ce am spus.”
3) Criteriul apartenenței
2 Petru 2:1 se vor lepăda de Stăpânul care i-a răscumpărat
Marcu 1:44 și i-a zis: „Vezi să nu spui nimănui nimic; ci du-te de te arată preotului și adu pentru curățarea ta ce a poruncit Moise, ca mărturie pentru ei.”
Ioan 16:14 El Mă va proslăvi, pentru că va lua din ce este al Meu și vă va descoperi.
Învățătorii falși vor aduce pe oameni la închinarea la un vițel de aur.
Ioan 8:48 Iudeii I-au răspuns: „Nu zicem noi bine că ești samaritean și că ai drac?”  8:49 „N-am drac”, le-a răspuns Isus, „ci Eu cinstesc pe Tatăl Meu, dar voi nu Mă cinstiți.  8:50 Eu nu caut slava Mea; este Unul care o caută și care judecă.
4) Modelul de viață
2 Petru 2:2 Mulți îi vor urma în destrăbălările lor.
Acești învățători falși vor căuta să convingă sufletele nestatornice.
Ceea ce marchează pe învățătorii mincinoși este "În lăcomia lor" ( 2 Petru 2:3 )
3 foloase: A) trupești; B) banii și iubirea de bani; C) funcții și putere.
A) la vârsta tinereții
B) la vârsta matură
C) la vârsta a treia
B) Cursa caritas și sistemele piramidale. MLM.
Există și un schimb: învățătorul mincinos va promite mult.
C) setea după putere, funcții, poziții.
2 Petru 2:3 În lăcomia lor vor căuta ca prin cuvântări înșelătoare să aibă un câștig de la voi.
Dumnezeu are un cuvânt:
2 Petru 2:3 Dar osânda îi paște de multă vreme, și pierzarea lor nu dormitează.
2 Petru 2:1 și vor face să cadă asupra lor o pierzare năprasnică.
Exemplul îngerilor care au depășit anumite reguli pe care îi paște o pedeapsă veșnică: aruncarea în Adânc.
...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu