duminică, 15 septembrie 2013

15, Duminică - ev, 2

Evanghelizare, dimineața
Predică, Ioan 10:11, mesaj transmis prin Daniel Dumitrescu Descarcă MP3
...
Ioan 10:11 Eu sunt Păstorul cel bun. Păstorul cel bun Își dă viața pentru oi.
Oaia este menționat de vreo 200 de ori în Scriptură.
Oaia, lipsită de inteligență, de orientare. Nu se poate îngriji singură. Are nevoie de păstor.
1) Oile se pierd foarte ușor.
Isaia 53:6 Noi rătăceam cu toții ca niște oi, fiecare își vedea de drumul lui, dar Domnul a făcut să cadă asupra Lui nelegiuirea noastră a tuturor.
2) Oile sunt fără apărare. Poate să cadă foarte ușor într-o râpă.
3) Sunt încăpățânate.
4) Se murdăresc, nu au abilitatea de a se curăța.
Doar Unul singur este bun: Dumnezeu.
Oaia are nevoie de un păstor:
1) Păstorul călăuzește.
Psalmi 23:3 mă povățuiește pe cărări drepte, din pricina Numelui Său.
Ioan 10:3 Portarul îi deschide, și oile aud glasul lui; el își cheamă oile pe nume, și le scoate afară din staul.
Oile cunosc glasul lui.
Te cheamă pe nume.
2) Păstorul se îngrijește.
Domnul este cel care le aduce odihnă.
O oaie pentru a se odihni: sătulă, liniște, să se simtă în siguranță.
3) Corectează.
Iov 5:17 Ferice de omul pe care-l ceartă Dumnezeu! Nu nesocoti mustrarea Celui Atotputernic.
4) Păstorul protejează.
Psalmi 23:4 Chiar dacă ar fi să umblu prin valea umbrei morții, nu mă tem de niciun rău, căci Tu ești cu mine. Toiagul și nuiaua Ta mă mângâie.
Psalmi 23:5 Tu îmi întinzi masa în fața potrivnicilor mei; îmi ungi capul cu untdelemn, și paharul meu este plin de dă peste el.
Când paharul era plin era semn de bună primire pentru un oaspete într-o casă.
Păstorul merge să găsească o oaie pierdută, chiar dacă mai are încă alte 99.
...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu