duminică, 7 decembrie 2014

7, Duminică - tin, 1

Tineret, seara
Predică, 1 Ioan 2:1-8, mesaj transmis prin Lucian Adam Descarcă MP3
...
Ce definesc pe cel credincios?
1) îl cunoaștem, v3
2) suntem în El, v5
3) rămânem în El, v6
1)
1 Ioan 2:3 Și prin aceasta știm că Îl cunoaștem, dacă păzim poruncile Lui.
Vine în urma unei experimentări de zi cu zi. Dovada că Îl cunoști este că păzești Cuvântul Său.
Ioan 10:14 Eu sunt Păstorul cel bun. Eu Îmi cunosc oile Mele, și ele Mă cunosc pe Mine,
O cunoaștere reciprocă.
Ioan 10:27 Oile Mele ascultă glasul Meu; Eu le cunosc, și ele vin după Mine.
2)
1 Ioan 2:5 Dar cine păzește Cuvântul Lui, în el dragostea lui Dumnezeu a ajuns desăvârșită; prin aceasta știm că suntem în El.
În creștinism nu este o cunoaștere la distanță.
Se dovedește și faptul că sunt în Domnul Isus: prin păzirea poruncilor.
Ioan 14:15 Dacă Mă iubiți, veți păzi poruncile Mele. 14:21 Cine are poruncile Mele și le păzește acela Mă iubește; și cine Mă iubește va fi iubit de Tatăl Meu. Eu îl voi iubi și Mă voi arăta lui.”
3)
1 Ioan 2:6 Cine zice că rămâne în El trebuie să trăiască și el cum a trăit Isus.
Exemplul de trăire al Domnului Isus Hristos trebuie să fie un standard.
Cine se uită la mine să spună: cutare seamănă cu Domnul Isus.
Filipeni 3:10 Și să-L cunosc pe El și puterea învierii Lui, și părtășia suferințelor Lui, și să mă fac asemenea cu moartea Lui;
Cunoașterea Domnului Isus Hristos este un proces.
Apostolul Ioan ne pune înainte și câteva elemente ale celui care este un fals:
1)
1 Ioan 1:6 Dacă zicem că avem părtășie cu El, și umblăm în întuneric, mințim și nu trăim adevărul.
"Cine ești când nu te vede nimeni?", o carte de citit.
2)
1 Ioan 2:4 Cine zice: „Îl cunosc”, și nu păzește poruncile Lui, este un mincinos, și adevărul nu este în el.
3)
1 Ioan 2:22 Cine este mincinosul, dacă nu cel ce tăgăduiește că Isus este Hristosul?
Iuda 1:4 Căci s-au strecurat printre voi unii oameni, scriși demult pentru osânda aceasta, oameni neevlavioși, care schimbă în desfrânare harul Dumnezeului nostru și tăgăduiesc pe singurul nostru Stăpân și Domn, Isus Hristos.
Tit 1:16 Ei se laudă că cunosc pe Dumnezeu, dar cu faptele Îl tăgăduiesc, căci sunt o scârbă: nesupuși și netrebnici pentru orice faptă bună.
4)
1 Ioan 4:20 Dacă zice cineva: „Eu iubesc pe Dumnezeu”, și urăște pe fratele său, este un mincinos; căci, cine nu iubește pe fratele său, pe care-l vede, cum poate să iubească pe Dumnezeu, pe care nu-L vede?
Suntem noi creștini autentici sau suntem niște mincinoși?
Apocalipsa 21:8 Dar, cât despre fricoși, necredincioși, scârboși, ucigași, curvari, vrăjitori, închinătorii la idoli și toți mincinoșii, partea lor este în iazul care arde cu foc și cu pucioasă, adică moartea a doua.” 21:27 Nimic întinat nu va intra în ea, nimeni care trăiește în spurcăciune și în minciună;
...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu