duminică, 12 octombrie 2014

12, Duminică - tin, 1

Tineret, seara
Predică, 2 Petru 2:15, mesaj transmis prin Daniel Dumitrescu Descarcă MP3
...
2 Petru 2:15 După ce au părăsit calea cea dreaptă, au rătăcit și au urmat calea lui Balaam, fiul lui Bosor, care a iubit plata fărădelegii.
Mica 6:5 Poporul Meu, adu-ți aminte ce plănuia Balac, împăratul Moabului, și ce i-a răspuns Balaam, fiul lui Beor, și ce s-a întâmplat din Sitim până la Ghilgal, ca să cunoști binefacerile Domnului!”
Balaam profetul pentru profit
Iuda 1:11 Vai de ei! Căci au urmat pe calea lui Cain! S-au aruncat în rătăcirea lui Balaam, din dorința de câștig! Au pierit într-o răscoală ca a lui Core!
Apocalipsa 2:14 Dar am ceva împotriva ta. Tu ai acolo niște oameni care țin de învățătura lui Balaam, care a învățat pe Balac să pună o piatră de poticnire înaintea copiilor lui Israel, ca să mănânce din lucrurile jertfite idolilor și să se dedea la curvie.
Balaam este un ghicitor.
Numeri 22:5 El a trimis soli la Balaam, fiul lui Beor, la Petor pe Râu, în țara fiilor poporului său...
Numeri 22:6 Vino, te rog, să-mi blestemi pe poporul acesta, căci este mai puternic decât mine; poate că așa îl voi putea bate și-l voi izgoni din țară, căci știu că pe cine binecuvântezi tu este binecuvântat și pe cine blestemi tu este blestemat.”
Prima delegație promite bogăție.
A doua delegație venită la Balaam promite în plus cinste și statut social. Și Balaam alege să meargă. Balaam este simbolul proorocului mincinos, cum spune Petru în epistola sa.
Balaam a fost avertizat dar tot alege să meargă mai departe.
A vrut să aibă o formă de evlavie chiar în timp ce vroia ceva împotriva voiei lui Dumnezeu.
4 lucruri, lecții:
1) În viață ceea ce dorești aceea urmărești.
Dorința de a avea a fost mai mare decât dorința de ascultare. "A iubit plata fărădelegii" 2 Petru 2:15
La un moment dat ai de ales: calea lui Dumnezeu sau calea lui (Balaam).
2) Alegerile pe care le iei fie supără pe Dumnezeu fie supără pe diavol.
Numeri 22:22 Dumnezeu S-a aprins de mânie pentru că plecase. Și Îngerul Domnului S-a așezat în drum, ca să i Se împotrivească. Balaam era călare pe măgărița lui, și cei doi slujitori ai lui erau cu el.
Numeri 24:10 Balac s-a aprins de mânie împotriva lui Balaam; a bătut din mâini și a zis lui Balaam: „Eu te-am chemat să-mi blestemi vrăjmașii, și iată că de trei ori tu i-ai binecuvântat!
Dumnezeu avertizează!
Există o cale a pierzării și o cale a Domnului Isus.
4) Dumnezeu îi binecuvântează pe ai Săi.
Numeri 22:12 să nu blestemi poporul acela, căci este binecuvântat.”
Numeri 23:20 Iată că am primit poruncă să binecuvântez. Da, El a binecuvântat, și eu nu pot întoarce.
Iacov 3:10 Din aceeași gură iese și binecuvântarea și blestemul! Nu trebuie să fie așa, frații mei!
...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu