duminică, 22 decembrie 2013

22, Duminică - zidire

Zidire, dimineața
Predică, Matei 11:29-30, mesaj transmis prin Ionel Banu Descarcă MP3
...
Matei 11:29 Luați jugul Meu asupra voastră și învățați de la Mine, căci Eu sunt blând și smerit cu inima; și veți găsi odihnă pentru sufletele voastre. 11:30 Căci jugul Meu este bun, și sarcina Mea este ușoară.”
Cuvânt de îndeamn, dar îl pot lua și ca o poruncă.
Înseamnă a mă preda voiei Lui. Înseamnă a preda Domnului Isus controlul vieții noastre.
Galateni 2:20 Am fost răstignit împreună cu Hristos, și trăiesc… dar nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăiește în mine. Și viața, pe care o trăiesc acum în trup, o trăiesc în credința în Fiul lui Dumnezeu care m-a iubit și S-a dat pe Sine însuși pentru mine.
Romani 12:1 Vă îndemn, dar, fraților, pentru îndurarea lui Dumnezeu, să aduceți trupurile voastre ca o jertfă vie, sfântă, plăcută lui Dumnezeu: aceasta va fi din partea voastră o slujbă duhovnicească. 12:2 Să nu vă potriviți chipului veacului acestuia, ci să vă prefaceți, prin înnoirea minții voastre, ca să puteți deosebi bine voia lui Dumnezeu: cea bună, plăcută și desăvârșită.
Cum să mă înnoiesc? Prin mine însumi? Nu, ci prin Domnul Isus Hristos.
Jugul era confecționat din lemn. Animalul este obișnuit cu jugul.
Domnul Isus era tâmplar. Iosif, tatăl Lui adoptiv era tâmplar. Și construiau juguri. Un jug ușor era acela construit perfect pe grumazul animalului.
Iov 42:6 De aceea mi-e scârbă de mine și mă pocăiesc în țărână și cenușă.”
Domnul n-are nevoie să fie apărat. Vai de acela care încearcă să pună bețe în roata carului lui Dumnezeu, spunea un frate credincios și câtă dreptate avea. Vai de acela! De aceea suntem chemați să ne pocăim, noi nu putem să venim la un astfel de moment: să frângem pâinea, să ne aducem aminte de Mântuitorul și săvenim într-o stare rea. Vai de cel ce vine într-o astfel de stare! Nu va avea de a face cu un om. Ci cu acela care ochii ca para focului, cu Acela care este viu în vecii vecilor, cu Acela care a spus "Am fost mort dar sunt viu în vecii vecilor", cu Acela care este la dreapta lui Dumnezeu, Mijlocitor pentru noi.
Cuvântul jug poartă conotația de ascultare, slujire. Dar are și conotația aceasta de a lua jugul împreună cu altcineva, împreună cu Domnul Isus Hristos. El vrea să ia jugul împreună cu noi.
Jugul trebuie să ia forma noastră. Jugul Lui este bun. Jugul înseamnă supunere.
Pentru un animal nu e ușor. Trebuie să ia acel jug și știe că va căra la el toată ziua.
Matei 16:24 Atunci Isus a zis ucenicilor Săi: „Dacă voiește cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-și ia crucea și să Mă urmeze.
...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu