duminică, 8 decembrie 2013

8, Duminică - ev, 1

Evanghelizare, dimineața
Predică, Fapte 18:1-11, mesaj transmis prin Sergiu Iorgulescu Descarcă MP3
...
Vedem ce a însemnat înaintarea victorioasă a Evangheliei în timpul celor patru călătorii misionare ale lui Pavel.
Pavel vestește Evanghelia în Atena. Duhul lui Pavel se întărâta văzând mulțimea idolilor. Vestește Evanghelia dar nu este primită bine. Acolo Duhul lui Dumnezeu nu-l mai lasă să vestească ci îl îndeamnă să meargă în Macedonia.
Ce important este ca mai mult decât să ții la o sinagogă este să ții la Duhul Sfânt. Viața de credință se trăiește zi de zi, clipă de clipă.
1 Corinteni 2:1 Cât despre mine, fraților, când am venit la voi, n-am venit să vă vestesc taina lui Dumnezeu cu o vorbire sau înțelepciune strălucită.  2:2 Căci n-am avut de gând să știu între voi altceva decât pe Isus Hristos, și pe El răstignit.  2:3 Eu însumi, când am venit în mijlocul vostru, am fost slab, fricos și plin de cutremur.  2:4 Și învățătura și propovăduirea mea nu stăteau în vorbirile înduplecătoare ale înțelepciunii, ci într-o dovadă dată de Duhul și de putere,  2:5 pentru ca credința voastră să fie întemeiată nu pe înțelepciunea oamenilor, ci pe puterea lui Dumnezeu.
La Corint, Pavel găsește o sinagogă.
Faptele apostolilor 18:4 Pavel vorbea în sinagogă în fiecare zi de Sabat și îndupleca pe iudei și pe greci.
Dar e nevoie și de confruntare cu ascultătorii.
Mulți dintre noi vin și ascultă și pleacă la fel sau mai răi. Deci e nevoie de o lucrare de persuasiune. Dar aceasta nu se poate face cu o mulțime mare ci trebuie să se vorbească cu cel care a predicat sau să vorbească cu cei care i-au invitat.
Pavel era preocupat de lucrarea Evangheliei din Tesalonic și din Berea.
Apostolul Pavel le arăta Iudeilor că Legea și Proorocii arătau spre Domnul Isus Hristos.
Un om împietrit dacă încerci la nesfârșit să-l convingi, este doar pierdere de timp.
Apostolul Pavel ajunge să vestească Evanghelia într-o casă alăturată sinagogii din Corint și acolo să se întoarcă la Dumnezeu mulți oameni.
Cum am venit și cum am plecat din locul acesta?
Sinagogile au fost și trec. Bisericile au fost și trec. Dar Cuvântul lui Dumnezeu rămâne.
În Numele Domnului Isus vă îndemn împăcați-vă cu Dumnezeu!
...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu